حرف‌های اخوانی

حرف‌های اخوانی
1402-01-28
37 بازدید

آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی به برخی از سخنان ایشان در میان جمعیت اخوان اشاره می‌کنند: «می‌فرمودند مسلمانان از دو ناحیه زیان دیدند: یکی اینکه هرچند فرمود «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» البته خدا خودش قرآنش را نگه می‌دارد، اما مسلمان‌ها به این قسمت متکی می‌شدند و گفتند خدا خودش دین داده، خودش هم […]

آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی به برخی از سخنان ایشان در میان جمعیت اخوان اشاره می‌کنند:

«می‌فرمودند مسلمانان از دو ناحیه زیان دیدند: یکی اینکه هرچند فرمود «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» البته خدا خودش قرآنش را نگه می‌دارد، اما مسلمان‌ها به این قسمت متکی می‌شدند و گفتند خدا خودش دین داده، خودش هم حافظ آن است، ما دیگر چه کاره‌ایم؟ همان حرفی که بنی‌اسرائیل به موسی گفتند؛ ما همین‌جا می‌مانیم، تو و خدا بروید و جنگ کنید، هر وقت پیروز شدید، ما هم می‌آییم. اما دنباله‌اش را نخواندند که خدا به دنبال این سخن آن‌ها گفت چهل سال محروم از شهرنشینی هستید و سرگردان بیابان خواهید بود و این اولین ضربه است که مسلمانان با حرکت نکردنشان به دست خودشان به ریشه خودشان زدند.

دیگر اینکه ما شیعه‌ها کسانی هستیم که اعتقاد داریم «من مات علی حب آل محمد فهو شهید»، نرفتیم ببینیم که حب آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله چیست. حب این است که در دل نگه داریم یا به عمل برسانیم؟! چون ایمان سه قسم است: یکی قسم قلبی، یک بخش روحی و روانی و بخش سوم که همه آن‌ها را اثبات می‌کند، عملی است. و الا منافقین هم می‌گفتند ما مسلمانیم. بنابراین چه بسا شیعیانی که این حسب را دستاویزی برای کلاهبرداری و خیانت‌ها و فسادشان قرار دادند و گفتند:

هر آن کسی که آقاش حیدر بود *** چه پرواش از روز محشر بود؟

بله. اما نگفتیم که بین من و معشوقم چه ارتباطی باید باشد. ارتباطی که او من را بپذیرد و اگر ادعای محبت بکنم، اما چیزی که دلخواه آن‌هاست نداشته باشم و آن‌گونه که آن‌ها دوست دارند نباشم، دیگر به من نمی‌گویند عاشق؛ بلکه می‌گویند هوسران. این دو، باعث عقب‌ماندگی مسلمان‌ها بود. و الا روزگاری که دنیا در خواب جهل و نادانی بود، مسلمان‌ها همه چیز داشتند، همه کار کردند. حرکت اسلامی، دنیا را طوری تغیر داده که امروز هم دنیا ریزه‌خوار اسلام است.»

منبع: حدیث عشق و فطرت، ص 154-155

برچسب‌ها:,