معنای حقيقی

معنای حقيقی
1402-02-04
43 بازدید

در روز پنج‌شنبه سوم آذر ماه 1328، وقتی كه آيت‌الله ميرزا محمدعلی شاه‌آبادی از دنيا می‌رودند و به سمت لقاءالله عروج می‌كنند، تازه علما و مردم ايران متوجه می‌شوند چه گوهر تابناكی را در علم و فلسفه و عرفان اسلامی از دست داده‌اند. بازار تهران به حالت نيمه‌تعطيل درمی‌آيد. آيت‌الله نورانی در مشهد دستور تعطيلی […]

در روز پنج‌شنبه سوم آذر ماه 1328، وقتی كه آيت‌الله ميرزا محمدعلی شاه‌آبادی از دنيا می‌رودند و به سمت لقاءالله عروج می‌كنند، تازه علما و مردم ايران متوجه می‌شوند چه گوهر تابناكی را در علم و فلسفه و عرفان اسلامی از دست داده‌اند. بازار تهران به حالت نيمه‌تعطيل درمی‌آيد. آيت‌الله نورانی در مشهد دستور تعطيلی بازار را می‌دهند و طبق فرمايش ايشان بازار مشهد به طور كامل تعطيل می‌شود. بازار قم نيز به همين مناسبت تعطيل می‌گردد و در كنار آن هم كلاس‌های درس حوزۀ علميۀ قم تعطيل شده و طلاب و علما به عزای اين آيت عظمای حق می‌نشينند. در گوشه‌گوشه كشور و در شهرهای گوناگون هم مراسم عزاداری و يادبود برای اين فقيه و فيلسوف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

آيت‌الله دستغيب دستور شست‌وشوی پيكر ايشان را در منزل می‌دهند و به دنبال آن مردم تهران با تشيع جنازه‌ای باشكوه، پيكر مطهر اين فاضل و انديشمند معظم را در زاويۀ مرقد حضرت عبدالعظيم (علیه‌السلام) به خاک می‌سپارند. و عارف بزرگ، در حقيقت واقعی به معنای اين كلام خدا می‌رسند:

انالله و انا اليه راجعون

برچسب‌ها:, , , , ,