ورود به عراق

ورود به عراق
1402-02-05
33 بازدید

ایشان در تهران با دختر مرحوم حاج آقا رضا، که از مقدسین و اوتاد زمان خود بود و به جهت علاقه و ارادتی که به مرحوم شاه‌آبادی داشت، دخترش را به عقد ایشان درآورد، ازدواج کرد و همراه با خانواده در سال 1322 همزمان با مشروطیت، پس از 30 سال توقف در ایران، عازم عتبات […]

ایشان در تهران با دختر مرحوم حاج آقا رضا، که از مقدسین و اوتاد زمان خود بود و به جهت علاقه و ارادتی که به مرحوم شاه‌آبادی داشت، دخترش را به عقد ایشان درآورد، ازدواج کرد و همراه با خانواده در سال 1322 همزمان با مشروطیت، پس از 30 سال توقف در ایران، عازم عتبات عالیات شدند.

در آن زمان، من به همراه پدر خود (مرحوم آیت‌الله میرزا علی‌محمد الشریف) در کاظمین بودم که خبر ورود ایشان را دادند. خوب یادم هست که با کجاوه آمدند، آن طرف «جسر معظم» تمام اثاثیه‌شان را گمرک عراق در خیابان پهن کره بود، کتاب‌هایی که لای نمد پیچیده شده بود و بقیه. ما به استقبال‌شان رفتیم و آن‌ها را به کربلا بردیم. حدود هفت سال در نجف بودند و از محضر مرحوم آخوند خراسانی، صاحب کفایه، کسب فیض نمودند. آقای شاه‌آبادی به مرحوم آخوند ارادت بسیار زیادی داشت و هر‌ جا نام ایشان برده می‌شد، با حالت تعظیم و تکریم یاد می‌فرمودند. بعد به سامرا رفتند و از محضر میرزا محمدتقی شیرازی استفاده کردند. ایشان درجه اجتهادشان را از این دو بزرگوار می‌گیرند.

راوی: آقا محمدصادق شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , , , , , ,