رعایت حلال و حرام

رعایت حلال و حرام
1402-02-04
40 بازدید

از مرحوم آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی راجع به جمع‌آوری خاطرات پدرشان پرسیدند. ایشان اینگونه پاسخ داد: کتاب‌فروش‌ها و ناشران دنبال این هستند چیزهایی بنویسند که جالب باشد و فروش برود. یک بار از من پرسیدند که می‌گویند آقا طی‌الارض داشتند، آیا همین‌طور است؟ گفتم: «شما منکرید که ایشان طی‌الارض داشتند؟ ایشان طی‌الارض‌شان اینگونه بود که من […]

از مرحوم آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی راجع به جمع‌آوری خاطرات پدرشان پرسیدند. ایشان اینگونه پاسخ داد:

کتاب‌فروش‌ها و ناشران دنبال این هستند چیزهایی بنویسند که جالب باشد و فروش برود. یک بار از من پرسیدند که می‌گویند آقا طی‌الارض داشتند، آیا همین‌طور است؟ گفتم: «شما منکرید که ایشان طی‌الارض داشتند؟ ایشان طی‌الارض‌شان اینگونه بود که من که بچه کوچک‌تر ایشان بودم از ایشان تندتر راه می‌رفتم. طی‌الارض که هنر نیست و ارزش ندارد.» گفتم: «این کارها برای مرتاض‌های هندی خوب است که خیلی قوی‌تر از من و شما هستند. این‌ها هنر نیست، ارزشی ندارد.»

یا مثلاً می‌گفتند: «فلانی قرائت افکار دارد، می‌داند در مغز آن آقا چیست.» در حالی که این خلاف شرع است. قرائت افکار حرام است. من حق ندارم در امور شما تجسس بکنم، چه برسد به اینکه من ذهن شما را بخوانم. ما این چیزها را قبول نداریم، اما همه جا پر کردند و جوان‌ها هم دنبال آن هستند که با این چیزها عارف بشوند! آن چیزی که ارزش دارد این است که پایتان را بگذارید جای پای پیغمبر صلوات‌الله‌علیه‌وآله؛ حرام را حرام بدانید و دنبالش نروید، دنبال حلال بروید.

منبع: سایت سیره علما

برچسب‌ها:, , ,