دوره سوم اقامت ایشان در تهران 15 سال بود. در این دوره توانستند تشکلها و تجمعهای اسلامی را سازماندهی و قانونمند کنند؛ تجدید بیعت و تجدید عهد کنند و افراد را جمع کنند و آنها را با موازین اخلاقی اسلام آشنا و متعهد كنند و هم با موازین سیاسیاجتماعی اسلام. اصلاً آیتالله شاهآبادی یک انسان […]
دوره سوم اقامت ایشان در تهران 15 سال بود. در این دوره توانستند تشکلها و تجمعهای اسلامی را سازماندهی و قانونمند کنند؛ تجدید بیعت و تجدید عهد کنند و افراد را جمع کنند و آنها را با موازین اخلاقی اسلام آشنا و متعهد كنند و هم با موازین سیاسیاجتماعی اسلام. اصلاً آیتالله شاهآبادی یک انسان یکبعدی که فقط متوجه مسائل عبادی و عرفانی باشد و غافل از مسائل سیاسی و اجتماعی، نبود. بعضیها عرفان را غلط و اشتباه فهمیدهاند؛ اینکه همینطور منحصر بشود و یکبعدی به مسائل اجتماعی فقط نگاه بکند و از مسائل اخلاقی و خودسازی انسانها غفلت بکند. آیتالله شاهآبادی اینطوری نبود و عرفان اینطور در محضر ایشان تعریف نشده بود.
راوی: حجتالاسلام سعید شاهآبادی
نظرات