هر موجودی که حظی از وجود دارد، از حقیقت الوهیت و ظهور آن، که حقیقت خلافت و ولایت است، حظی دارد […] از این جهت است که شیخ عارف، شاهآبادی، دامظلّه میفرمود که: «شهادت به ولایت در شهادت به رسالت مُنطَوی[1] است، زیرا که ولایت، باطن رسالت است.» و نویسنده[2] گوید که در شهادت به […]
هر موجودی که حظی از وجود دارد، از حقیقت الوهیت و ظهور آن، که حقیقت خلافت و ولایت است، حظی دارد […] از این جهت است که شیخ عارف، شاهآبادی، دامظلّه میفرمود که:
«شهادت به ولایت در شهادت به رسالت مُنطَوی[1] است، زیرا که ولایت، باطن رسالت است.»
و نویسنده[2] گوید که در شهادت به الوهیت، شهادتین منطوی است جمعاً، و در شهادت به رسالت، آن دو شهادت نیر منطوی است. چنانچه در شهادت به ولایت، آن دو شهادت دیگر منطوی است.
منبع: آداب نماز، امام خمینی (ره)، چاپ نهم، ص 141؛ برگرفته از عارف کامل، ص 115-116
[1] نهفته
[2] امام خمینی
نظرات