شاگردان برجسته قم و تهران

شاگردان برجسته قم و تهران
1402-04-20
39 بازدید

اما اینکه چه کسانی از محضر ایشان استفاده می‌کردند، تعداد آن را به خاطر ندارم، ولی آن‌چه را که در بزرگی اطلاع پیدا کردم، کماکان از شخصیت آن‌ها همان‌ها را که باز هم در کتاب‌ها نوشته شده که شخص بارز آن‌ها شخصیت مقام مقدس امام بودند؛ آن‌چه را که از ایشان استفاده کرده است، به […]

اما اینکه چه کسانی از محضر ایشان استفاده می‌کردند، تعداد آن را به خاطر ندارم، ولی آن‌چه را که در بزرگی اطلاع پیدا کردم، کماکان از شخصیت آن‌ها همان‌ها را که باز هم در کتاب‌ها نوشته شده که شخص بارز آن‌ها شخصیت مقام مقدس امام بودند؛ آن‌چه را که از ایشان استفاده کرده است، به گفته خود ایشان بالاترین چیزی بوده است که از شخصیتی به عنوان استاد استفاده کرده است.

گذشته از ایشان، شخصیت روحانی دیگری به نام مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفي، مرحوم آیت‌الله آخوند ملا علی همدانی، پدر خانم بنده آقای مازندرانی به نام حاج سید موسی رهنما، آقای میرزا خلیل کمره‌ای، حاج‌آقا روح‌الله خرم‌آبادی، آقای هاشم ملایری و افراد دیگری که حاج هاشم آملی (لاريجاني)، که پدر این آقایان لاریجانی هستند، جزء این افراد بودند. آخرین فردی که از شاگردان مرحوم والد باقی مانده بودند، که اخیراً از دنیا رفته‌اند، مرحوم سید علی بهشتی بود. این خصوصیات و این افراد را در قم به خاطر دارم.

در تهران تعداد دیگری ادامه آن بحث‌های قم را برای تعدادی از طلاب تهران انجام می‌دادند که از آن جمله مرحوم آقای میرزا کریم حق‌شناس، آقای دکتر ابولقاسم گرجی، مرحوم اعتمادزاده، مرحوم حاج باقر نهاوندی و مرحوم قهرمانی هستند. این‌ها را به خاطر دارم. البته تعداد دیگری هم بودند که اسامی آن‌ها را به خاطر ندارم. افراد زیادی بودند که از محضر ایشان استفاده کردند.

راوی: آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,