سحر را بیدار باشید

سحر را بیدار باشید
1402-09-28
33 بازدید

مرحوم والد سحرخیز بود و ممکن نبود سحر خواب بماند. دیگران را نیز به سحرخیزی توصیه می‌کرد و می‌فرمود: «سحرها ولو حال عبادت هم ندارید، بیدار باشید. زیرا نفسِ بیداربودن در سحرگاه، آثار مادی و برکات معنوی دارد. هوای سحر همان‌طور که در گل و گیاه اثر می‌گذارد، در انسان نیز اثر می‌گذارد و همانطور […]

مرحوم والد سحرخیز بود و ممکن نبود سحر خواب بماند. دیگران را نیز به سحرخیزی توصیه می‌کرد و می‌فرمود: «سحرها ولو حال عبادت هم ندارید، بیدار باشید. زیرا نفسِ بیداربودن در سحرگاه، آثار مادی و برکات معنوی دارد. هوای سحر همان‌طور که در گل و گیاه اثر می‌گذارد، در انسان نیز اثر می‌گذارد و همانطور که به گل و گیاه طراوت و شادابی می‌دهد، به انسان هم طراوت و نشاط می‌بخشد. حتی برای سلامت و زیبایی و محبوبیت انسان اثر دارد و اگر با عبادت همراه باشد که نور علی نور می‌شود.»

مرحوم والد در مورد بیداری در شب‌های ماه رمضان تأکید ویژه داشت. به یاد دارم در ایام کودکی در یکی از شب‌های ماه مبارک من را بیدار کرد و فرمود: «مگر انسان در شب ماه رمضان می‌خوابد؟!» و بعد از این توصیه، هر سال با رسیدن شب اول ماه رمضان، بساط خواب شبانه را برمی‌داشتیم.

راوی: آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی

منبع: حدیث نصر

برچسب‌ها:, , , ,