من احتیاجی به این پول‌ها ندارم!

من احتیاجی به این پول‌ها ندارم!
1402-02-05
49 بازدید

آیت‌الله شاه‌آبادی در سال 1314 در اوج اقتدار رضاخانی به تهران برمی‌گردند و مبارزه را با حکومت پهلوی اول و بعد از شهریور 20 با پهلوی دوم به طور جدی، قاطع و سرسختانه ادامه می‌دهند. سخنرانی‌های ایشان در مسجد بازار تهران همه حاکی از یک روح مبارز سرسختی است که لحظه‌ای نه در اثر تهدیدها […]

آیت‌الله شاه‌آبادی در سال 1314 در اوج اقتدار رضاخانی به تهران برمی‌گردند و مبارزه را با حکومت پهلوی اول و بعد از شهریور 20 با پهلوی دوم به طور جدی، قاطع و سرسختانه ادامه می‌دهند. سخنرانی‌های ایشان در مسجد بازار تهران همه حاکی از یک روح مبارز سرسختی است که لحظه‌ای نه در اثر تهدیدها و نه در اثر تطمیع‌های حکومت رضاخانی دست از مبارزه برنداشتند.

بستگان و بسیاری از اطرافیان آیت‌الله شاه‌آبادی به‌کرات نقل می‌کنند که از طریق رضاخان برای آقا یا پول یا حواله آورده می‌شود و آقا باعصبانیت فریاد می‌زدند که این را به صاحبانش برگردانید! من احتیاجی به این پول‌ها ندارم! حتی رضاخان فکر می‌کند که اگر به عنوان نذورات برای این مسجد اطعام داده شود و یک‌چنین قدمی بردارد، شاید این را آقای شاه‌آبادی قبول کنند؛ همان‌طور که برای بسیاری از مساجد مواد غذایی به عنوان نذورات و افطاری می‌فرستاد، برای مسجد ایشان هم فرستاد. ولی آقای شاه‌آبادی آن را هم نپذیرفتند.

راوی: حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی

برچسب‌ها:, , ,