تحصیل در حوزه اصفهان

تحصیل در حوزه اصفهان
1402-01-28
37 بازدید

مرحوم والد در سال 1292 هـ ق در اصفهان دیده به جهان گشود و تا 12 سالگی در آن شهر بوده و مقدمات را در حوزه اصفهان فرا گرفت. در آن زمان، حوزه اصفهان بسیار حوزه پرتلاش و فعالی بود و حتی از تهران و قم رونق بیشتری داشت. بسیاری از علمای معروف و سرشناس […]

مرحوم والد در سال 1292 هـ ق در اصفهان دیده به جهان گشود و تا 12 سالگی در آن شهر بوده و مقدمات را در حوزه اصفهان فرا گرفت.

در آن زمان، حوزه اصفهان بسیار حوزه پرتلاش و فعالی بود و حتی از تهران و قم رونق بیشتری داشت. بسیاری از علمای معروف و سرشناس در آن زمان برای تحصیل به اصفهان می‌رفتند. مثلاً مرحوم آیت‌الله سید جمال گلپایگانی از کسانی بود که از گلپایگان به اصفهان رفت و در حوزه آنجا مشغول تحصیل شد. مرحوم والد می‌فرمود: «اصفهان مرکز علم بود و مجتهدین مسلّم در حوزه آنجا، فراوان بود.»

ایشان مدتی که در اصفهان بودند، نزد پدر و برادرشان حاج شیخ احمد بیدآبادی و اساتید دیگر تحصیل کردند؛ از جمله اساتید ایشان در اصفهان، آیت‌الله میرزا محمدهاشم خوانساری چهارسوقی صاحب کتاب «اصول آل الرسول» بود.[1]

راوی: آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی

منبع: حدیث نصر، ص 109

[1]. از دیگر استادان مرحوم آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی در اصفهان، حکیم جهانگیرخان قشقایی بوده است. (ر.ک: خاطرات آیت‌الله حاج آقا نورالله شاه‌آبادی (مخطوط)، ص 25)

برچسب‌ها:, , ,