شکوه عید غدیر

شکوه عید غدیر
1402-02-04
46 بازدید

برگزاری مراسم عيد غدير در بيت آيت‌الله شاه‌آبادی آن‌ موقع‌ها زبانزد همگان بود. ايشان هر سال در حياط خانه فرش می‌انداختند و خانه را آذين‌بندی می‌كردند. از بعد از اذان صبح، مردم و علما دسته‌دسته به آنجا می‌آمدند، مراسم دعا و نيايش و جشن مذهبی برگزار می‌كردند و صبحانه هم صرف می‌شد. آيت‌الله شاه‌آبادی به […]

برگزاری مراسم عيد غدير در بيت آيت‌الله شاه‌آبادی آن‌ موقع‌ها زبانزد همگان بود. ايشان هر سال در حياط خانه فرش می‌انداختند و خانه را آذين‌بندی می‌كردند. از بعد از اذان صبح، مردم و علما دسته‌دسته به آنجا می‌آمدند، مراسم دعا و نيايش و جشن مذهبی برگزار می‌كردند و صبحانه هم صرف می‌شد.

آيت‌الله شاه‌آبادی به دليل توجه خاص‌شان به ائمه (علیهم‌السلام)، بالاخص اميرالمؤمنين (سلام‌الله‌علیه) و با توجه به ارزش ويژۀ عيد غدير، كه فرشتگان در آسمان‌ها بيشتر از مردم روی زمين آن را می‌شناسند، مراسم عيد غدير را برای شناساندن ارج و قرب اين عيد بزرگ تشيع و گسترش فرهنگ غدير و ولايت، همه‌ساله با شكوه تمام در منزل‌شان برگزار می‌كردند. نکته اینجاست که چنین مراسمی، در تهران و در اوج اختناق مرگ‌بار رضاخانی برگزار می‌شد. دختر ایشان، خانم عصمت‌الشریعه شاه‌آبادی، عید غدیر خانۀ آیت‌الله را اینگونه وصف می‌کند:

«ایام عید غدیرِ مرحوم پدر معروف بود. از اذان صبح، خانۀ بزرگی داشتند که همه فرش می‌شد. تمام روحانیان و علما می‌آمدند آنجا صبحانه می‌خوردند و مراسم دعا و این‌ها برقرار بود. یکی از پایگاه‌های عید غدیر در تهران، منزل ما در تهران بود.»

برچسب‌ها:, , , ,