عالم جامع

عالم جامع
1402-02-04
40 بازدید

ایشان بزرگ‌ترین فضیلتی که از نظر بنده داشتند، که به اعتقاد بنده بالاتر از او نیست، علم و تقوی بود. یک عالم جامعی بودند. فرض بفرمایید تنها منطق و فلسفه می­دانند و بعضی­ها تنها فقه و اصول می­دانند و بعضی­ها چیزهای دیگر. ولی ایشان جامع بودند و همۀ این علوم، که متعارف است می­خوانند و […]

ایشان بزرگ‌ترین فضیلتی که از نظر بنده داشتند، که به اعتقاد بنده بالاتر از او نیست، علم و تقوی بود. یک عالم جامعی بودند. فرض بفرمایید تنها منطق و فلسفه می­دانند و بعضی­ها تنها فقه و اصول می­دانند و بعضی­ها چیزهای دیگر. ولی ایشان جامع بودند و همۀ این علوم، که متعارف است می­خوانند و تدریس می­کنند، ایشان هم خوانده بودند و هم تدریس می­کردند و بزرگ‌ترین شخصیت­های علمی استاد ایشان بودند و گاهی هم از بعضی از آن‌ها ذکر خیر می­‌کردند و چه ذکر خیرهای برجسته‌ای.

اولاً خود منبر ایشان درس بسیار بزرگی بود. شاگردان بدون عمامۀ ایشان که اقتدا می­کردند به ایشان و بعد از نماز ایشان استفاده می­کردند از منبر ایشان، بدون شک در آن مسائل مسلط­تر و در این مسائل عرفانی مسائل دقیق و ظریف فلسفی، این آقایان از بسیاری از طلاب مسلط‌­تر بوده‌­اند در مطالب علمی در آن زمینه‌­ها.

برچسب‌ها:, , , ,